Розміщення в Інтернеті відгуків про компанії – вельми затребуване напрям PR. Його популярність подібна популярності горілки: всі хоча б періодично її п’ють, але, перебуваючи в пристойному суспільстві, якось ніяково в цьому зізнатися.
Ми в агентстві Матік дотримуємося принципу: геть помилкові комплекси й викривлену етику. Якщо клієнтам потрібні відгуки – ми їх пишемо і розміщуємо. Якщо користувачам Інтернету потрібні відгуки про товари і послуги – ми задовольняємо попит.

Звучить цинічно, чи неправда? Щоб не бути зрозумілим некоректно, я розповім, як правильно ставитися до відгуків в Інтернеті і як просувати компанію з їх таким способом, щоб не вводити в оману і не розчарувати потенційних покупців. За нашими оцінками, від 60 до 80% позитивних відгуків в Інтернеті написані співробітниками компаній-продавців і виробників.

Негативні відгуки трохи більш об’єктивні, але їм також не можна довіряти беззастережно. До 60% негативу створюється конкурентами або клієнтами, які не здатні подивитися на ситуацію об’єктивно і широко.

Ми всі стикалися з відгуками типу: «Країна NN жахлива: готелі брудні, басейни не чистять, кругом жебраки, рушники не змінюють за 3 дні…» і т. д. При цьому мова може йти про державу з багатющою історією і культурою, нехай і не найбагатшому, а автор відгуку побував лише в одній невдало обраної готелі, просидівши весь відпустку на готельному пляжі. Незважаючи на це, досить поверхневі враження поширюються на всю країну, якій ставиться фінальний вбивчий діагноз.

По наївності багато покупці шукають в першу чергу негативні відгуки, щоб отримати «об’єктивне» уявлення про товар або послугу. По-перше, немає жодної компанії і бренду, про які в Інтернеті пишуть більше хорошого, ніж поганого. Парадокс – як не дивно, на нього рідко звертають увагу – в тому, що, чим комерційно успішніше компанія, тим більше незадоволених в Інтернеті. Це вже один з приводів проявляти таку ж скептичне ставлення до негативу, як і до безхмарного позитиву.

Будь-яка спроба в Інтернеті в позитивному ключі згадати конкретну компанію або марку обов’язково стикається хоча б з одним звинуваченням: «Знову реклама! Це спам!».

Модератори не тільки нещадно знищують на корню окремі повідомлення, запідозрені в рекламі, але і навіть закривають склалися гілки обговорень, без жодної поваги до їх учасникам. У результаті вимальовується дивна ситуація: люди приходять на форуми в пошуках об’єктивної і різносторонньої інформації, але стикаються з однобоким висвітленням роботи конкретних компаній.

Негативні відгуки чомусь не зараховуються модераторами та учасниками до комерційного спаму. І даремно! Форуми є важливою ареною конкурентної боротьби. Тут давно і успішно під виглядом об’єктивного відкликання публікуються повідомлення, ганьблять імідж компаній. Можу з упевненістю сказати, що чорний піар у форумах – тема №1 в сьогоднішньому інтернет-маркетингу.

Боротьба з «спамом» на деяких форумах набуває воістину комічні обриси. Наприклад, на одному з форумів, присвячених пластиковим вікнам, заборонено згадувати якісь марки і назви. Наступний крок на цьому шляху: табу на згадування брендів в звичайній розмові зі знайомим: не дай Бог, запідозрить у комерційної зацікавленості!

Слово «спамер» перетворилося на ярлик. Його вішають на кожного учасника форуму, який не вариться в загальному бульйоні негативізму. В інтернет-маркетингу приховане просування бізнесу відгуками стало чимось ганебним, як секс до сексуальної революції. Ним займаються всі, але в цьому не прийнято зізнаватися. Деякі компанії – особливо педантичні – навіть задаються питанням, чи є прихований маркетинг етично допустимим діянням і немає небезпеки вступити в ряди злісного племені спамерів.

НЕТ КОММЕНТАРИЕВ

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ